Hun slo gjennom allerede som 16-åring på YouTube, og droppet ut av skolen for å satse på karrieren. I et intervju med Vogue før gallaen forteller hun at det føles som om hun skal på sitt første skoleball, noe hun ikke rakk å oppleve før hun sluttet på skolen.

– Man er ikke så redd, bare veldig spent. Dette blir «mitt» skoleball, sier hun til motemagasinet.

Emma Chamberlain har 10,7 millioner følgere på YouTube, hvor hun legger ut lite høytidelige videoer av seg selv og viser et ærlig innblikk i hverdagen. I tillegg har hun 13,8 millioner følgere på Instagram.

Hun har blitt en yndling hos klesmerke Louis Vuitton, og fronter deres høst/vinter-kampanje. Chamberlain har sin egen podkast og gjør stor suksess med sitt eget kaffemerke, kalt Chamberlain Coffee.

Hun er også på årets Forbes’ liste over de 30 mest innflytelsesrike personene på sosiale medier under 30 år.

Liker du å lese nyheter på denne måten?

Visuelt, fokusert og rett på sak.

Hva synes du om å lese nyheter på denne måten?