Videoen ble tatt bort fra SAS' Facebook- og Youtube-side onsdag, under et døgn etter den ble publisert.

Denne nettleseren støtter ikke videoelementet.

«Ingenting er skandinavisk – alt er kopiert», hevdet SAS i reklamen ☝️

Budskapet var ment å være at reising beriker oss, ifølge selskapet.

Et av poengene var at man tok med seg ting og erfaringer fra turene, som er med å skape det skandinaviske samfunnet.

Reklamefilmen ble sterkt kritisert i sosiale medier og blant annet anklaget for å snakke ned skandinavisk kultur.

SAS mener kritikken var en koordinert kampanje.

Videoen ble lastet opp igjen i en kortere versjon på kvelden 12. februar der enkelte deler var klippet bort. Det norskeide reklamebyrået & Co har produsert reklamen for SAS.

I dag ble det rettet en bombetrussel mot reklamebyrået.

Københavns politi og forsvarets bombegruppe gjennomførte en aksjon mot byråets lokaler. Det ble ikke funnet noen bombe.

Liker du å lese nyheter på denne måten?

Visuelt, fokusert og rett på sak.

Hva synes du om å lese nyheter på denne måten?