I fjor ble Reels lansert, som gjør det mulig for instagrammere å legge ut raske videoklipp med tilhørende effekter, ganske så likt TikTok.

Men den Facebook-eide tjenesten gir seg ikke med det. Nå ruller de ut «Remix», som gjør det mulig å lage duetter.

På TikTok er dette et velkjent virkemiddel og har eksistert lenge. Man kan enten danse og synge ved siden av noen eller reagere på en video. Større tiktokere kan også vise frem mindre brukere for å gi dem en boost.

«Remix» ville ligge som en mulighet på Reels-videoer, og har allerede vært testet på en rekke brukere. Nå er det ute hos alle, melder techcrunch.com.

Instagram-sjef Adam Mosseri sa i mars at de også jobber med en barnetilpasset versjon av hele tjenesten, skriver Buzzfeed. Selskapet har tidligere fått kritikk for å ikke gjøre nok for å stoppe mobbing og krenkende innlegg.

Liker du å lese nyheter på denne måten?

Visuelt, fokusert og rett på sak.