Bedriften Sophie Elise AS er sammen med appen TikTok og klesmerket Brandy Melville nominert til årets Gullbarbie.
– Dette er en pris som deles ut til de som er best til å få ungdom til å føle seg verst, sier Lea Mariero, leder i Press, ungdomsorganisasjonen til Redd Barna. Gullbarbien går til aktører som bidrar til ting som kroppspress og unødvendig seksualisering i samfunnet.
– Mine største inntekter kommer fra bøkene jeg skriver, og der er mitt hovedfokus nettopp å bryte tabuer og dele min egen sårbarhet rundt temaer som kropp, annerledeshet og usikkerhet, skriver Isachsen i en e-post til VG.
Sophie Elise Isaksen som står bak selskapet Sophie Elise AS sier at hun har slitt med komplekser nesten hele livet og at det siste hun vil er å påføre andre komplekser.
– Jeg er et seksuelt menneske – og et offentlig menneske – og kombinasjonen gjør at det blir mye fokus på den delen av meg, men det har jeg ikke tenkt å be om unnskyldning for, skriver Isachsen i en e-post til VG.
I fjor var det Blogg.no som vant prisen etter å ha fått 63 prosent av stemmene. Ungdom blir eksponert for ting som tannbleking, selvbruning og kosmetiske behandlinger på plattformen, skrev Press i en pressemelding.
Visuelt, fokusert og rett på sak.